Lai panāktu, ka organizācijas mērķgrupas, sabiedrība, un potenciālie atbalstītāji saprastu un atbalstītu organizācijas darbu, nepieciešams, lai viņi zina kas šī ir par organizāciju, un ko ar tā nodarbojas.

  1. Plāno. Arī organizācijas komunikācijai ar ārējām un iekšējām mērķgrupām ir jābūt daļai no organizācijas stratēģijas – lai katrs mazais stāsts un ziņa, ko sniedzat sabiedrībai, kopumā veidotu lielo bildi – kas jūs esat, ko darāt, un kas jums ir svarīgi.
  2. Atrodi iespēju izveidot organizācijas mājas lapu. Mūsdienās nereti ir tā – ja tevi nevar atrast internetā, tu neeksistē vispār, vai, ja runa par organizāciju – ja organizācijai nav savas mājas lapas – to nevar uztvert nopietni. Ja organizācijai nav pieejamas finanses profesionālas mājas lapas izveidei, meklējiet citas iespējas. Piesaistiet brīvprātīgo, kam interesētu šāda veida nodarbe, uzrunājiet mācību iestādes – varbūt ir kāds skolēns vai students, kuru interesētu iziet praksi jūsu organizācijā un izveidot jums mājas lapu. Ja nebaidieties apgūt jaunas lietas, mēģiniet pats – internetā pieejamas neskaitāmas programmas, kas piedāvā pašam bez maksas izveidot savu mājas lapu (piemēram, www.weebly.comwww.wix.comwww.wordpress.com).
  3. Informē par projektiem un aktivitātēm. Ja īstenojat kādu interesantu projektu, pasākumu vai aktivitāti – informējiet par to! Aizsūtiet ziņu vietējam laikrakstam un ziņu portāliem, pastāstiet par plānoto projektu vai pasākumu. Pēc pasākuma uzrakstiet rakstu par to, kā jums gāja, kādi ir secinājumi un ieguvumi, pievienojiet fotogrāfijas no notikuma, ievietojiet mājas lapā un aizsūtiet medijiem. Taču nevajag arī pārspīlēt – ja sūtīsiet medijiem ziņas par savām aktivitātēm katru otro dienu, jūs ātri apniksiet gan viņiem, gan lasītājiem.
  4. Iemūžini labos darbus. Nereti pēc pasākumiem nākas secināt – vai, mums taču nav nevienas fotogrāfijas! Visi ir bijuši tik aizņemti plānojot un organizējot, ka steigā pasākumu ir aizmirsies iemūžināt. Taču fotogrāfijas ir būtisks atskaites punkts gan atbalstītājiem, gan pašai organizācijai, veidojot tās atmiņas un pēctecību. Kvalitatīvas fotogrāfijas no aktivitātēm un pasākumiem noderēs arī veidojot prezentācijas un citus informatīvos materiālus, kas stāsta par organizāciju.
  5. Apdomā klātbūtni sociālajos medijos. Sociālie mediji kā twitter, facebook un draugiem.lv spēlē lielu lomu organizācijas atpazīstamības veidošanā noteiktām mērķauditorijām. Taču, ja apzinieties, ka organizācijā nevienam nebūs laika, lai regulāri uzturētu ziņu plūsmu tviterī – labāk nemaz nesāciet. Konts, kurā ir tikai dažas ziņas un pēdējā publicēta pirms vairākiem mēnešiem, rada daudz sliktāku iespaidu nekā tas, ka konta sociālajos tīklos nav vispār.
  6. Atceries par darbiniekiem un brīvprātīgajiem. Arī organizācijas darbinieki un brīvprātīgie veido organizācijas tēlu un rada atpazīstamību. Labu attiecību uzturēšanai ar bijušajiem un esošajiem darbiniekiem un brīvprātīgajiem var būt liela nozīme, lai sabiedrībā par organizāciju neizplatītos tāda informācija, ko jūs nevēlētos publiskot.
  7. Aicini ciemos. Atvērto durvju diena organizācijā ir lielisks veids kā apkārtējiem pastāstīt par to, kas jūs esat, un ko jūs darāt. Tāpat, ja jums ir pieejamas plašas telpas – piedāvājiet tās pasākumiem citām organizācijām, arī tas ir veids, kā citiem par jums uzzināt vairāk.
  8. Esi radošs. NVO parasti nav naudas lielām publicitātes un mārketinga kampaņām, tāpēc radošums ir atslēga, lai liktu par savu organizāciju domāt un to atcerēties.
  9. Seko līdzi un iesaisti. Seko līdzi tam, kas ir svarīgs un par ko runā organizācijas mērķgrupas. Runājot vienā valodā ar savām mērķgrupām par lietām, kas tām ir svarīgas – tas ir veids, kā panākt lai organizācijai uzticas un to pazīst.
  10. Izvērtē. Lai saprastu, vai tas, ko organizācija dara un kā uzrunā sabiedrību, ir efektīvi, vai arī ir nepieciešams kaut ko mainīt, veiciet regulāru izvērtēšanu – sekojiet līdzi mājas lapas un sociālo mediju statistikai, lai novērtētu, kāda informācija lasītājiem šķiet interesantākā, novērtējiet, vai apmeklētāju skaits aug vai samazinās. Kā arī neaizmirstiet pasekot līdzi tam, kas notiek ar jūsu medijiem nosūtītajām ziņām – vai tās publicē un komentē, vai komentāri ir pozitīvi vai negatīvi.